Pokud chcete dosáhnout co nejkvalitnějších výsledků a nechcete dostat místo psa kočku, tak byste měli zvážit kolik času chcete věnovat přípravám projektu. Všechny nás v dnešním rychlém pokrokovém světě plném konkurence tlačí čas, ale šetřit časem na nesprávných místech se někdy opravdu nevyplácí.
Praktický příklad špatného zadání:
Petr: Hele Nikol, potřebovali bychom letáček, s našimi produkty. Něco vymysli a pošli nám návrh nejlépe už zítra. Pozítří bychom to chtěli dát do tisku.
O den později: Práce hotová a já spokojeně odesílám návrh k posouzení. Vše splněno v termínu a vymyšlen celkem kreativní návrh. Čekám na reakci a nastává první kámen úrazu.
Petr: Nikol, bude potřeba pár změn. Chtěli bychom přidat ještě dva produkty do nabídky. Zkus to tam prosím tě nějak nacpat. Dále to pozadí zkus udělat barevnější . Ten slogan se povedl, ale místo toho 10-ti letého dítěte na obrázku bychom chtěli spíše 11-ti leté. A rozhodli jsme se ještě předělat pár textů. Oprav to tam.
A takhle to pokračuje ještě několik dní poté. Původní termíny šly do kytek a radost z odvedené práce je fuč. Po týdnu a půl se nám podaří doplazit k cílové rovince, ale se značnými časovými a finančními ztrátami. Veškerému trápení se dalo předejít už na začátku. Jasně, s korekcemi a úpravami se počítá, ale rozhodně by nemělo docházet k několikanásobnému překopávání celého projektu. Základním stavebním kamenem je totiž dobré zadání.
Dobré zadání by mělo dokázat odpovědět na tyto body:
- kdo jsme a co potřebujeme
- cílová skupina, pro kterou to bude určeno (pohlaví, věk, příjmy, atd.)
- hodnotové pilíře, které by měla grafika vyjadřovat
- podrobný popis
- technické specifikace
- co chceme x co nechceme
- výstup
- přílohy (konečné texty a případné obrazové podklady)
Pokud se budeme držet výše uvedených jednoduchých bodů, tak proběhneme společně cílovou rovinkou jako vítězové bez zbytečných ztrát a budeme se společně těšit z další spolupráce.
Na závěr jsem pro Vás připravila pdf, které Vám pomůže při přípravě projektu. Stačí si jej vytisknout a můžete si dělat poznámky přímo do něj. (Kliknutím na ikonu si ho můžete stáhnout nebo otevřít.)